Utmaning

Jag har blivit utmanad av Sofia:

1. Hur länge har du bloggat?
Sedan september 2007.

2. Hur såg din bild av bloggar och bloggare ut en månad innan du själv börja blogga?
Hmm, det kändes inte lika "stort" som det gör idag. Men jag var väl heller inte så insatt i bloggvärlden då.

3. Vilken var den första blogg du förälskade dig i?
Det har pendlat så jag vet faktiskt inte.

4. Hur känner du dig inför dina första blogginlägg, när du såhär i efterhand läser dem?
Jag måste ju säga att det känns lite småpinsamt. Men å andra sidan är det ju verkligen jag. Så äh, det känns bra.

5. Hur många bloggar återvänder du till regelbundet som läsare?
Det är rätt många.

6. Av de bloggare du läser, hur många procent är dagboksbloggar och hur många är ämnesbloggar/t.ex. teknikbloggar, modebloggar, politikbloggar?
De flesta är ämnesbloggar. Men när jag tänker efter är det nog en del dagboksbloggar också.

7. Nämn en bloggare (obs länka) som verkar väldigt olik dig, vars blogg du tycker om?
Nämen jag vet inte (läs: orkar inte)

8. Nämn en bloggare (obs länka) som verkar väldigt lik dig, vars blogg du tycker om?
Inte här heller.

9. Vad tycker dina närmaste om att du bloggar?
Vissa tycker det är "töntigt" och andra bryr sig väl inte.

10. Tycker folk som känner dig att du är dig själv i din blogg?
Ja, det tror (och hoppas) jag verkligen!

11. Har du hittat en fungerande gräns för hur privat du vill vara i din blogg, eller tänjs den gränser hela tiden?
Jag sätter gränser. Vissa saker berättar man inte på nätet hur som helst. Sedan är det klart att gränsen tänjs ibland. Men oftast inte.

12. Nämn några saker som du aldrig skulle blogga om och varför?
Privata och personliga saker eller om någon som inte vill. Det säger sig självt. Det passar inte på en blogg.

13. I vilken utsträckning bloggar du för att få bekräftelse tror du?
Bekräftelse och bekräftelse.. Det är klart att det skulle vara småtrist om ingen läste. Det känns ju roligare om man kommenterar och får trevliga bloggrelationer!

14. Tror du att man kan lära känna en person genom att läsa hennes/hans blogg?
Det beror ju på hur mycket den personen lämnar ut om sig själv. Men jag tror inte man får hela bilden av en person enbart genom att ta del av en blogg. Det behövs nog mer än så. Men det kan absolut vara en början!

15. Har du träffat folk IRL (in real life) efter att ha fått kontakt med dem via bloggen?
Nopp.

16. Tror du det kan vara skadligt för vissa personer att blogga?
Om folk inte kan sätta gränser eller bara provocerar fram saker..

17. Har du någonsin blivit sårad av någonting som skrivits till/om dig i kommentarer eller i andra bloggar. Och isåfall: Hur har du hanterat detta?
Än så länge har det inte skett, tack och lov. Men om det skedde skulle jag nog bli lite ledsen. Jag är rätt bra på att ta åt mig.

18. Har du skrivit saker du ångrar i din egen eller andras bloggar?
Nejdå.

19. Hur ser bloggandets nackdelar ut, för dig?
Det är rätt tidskrävande.

20. Tror du att du fortfarande efter två år bloggar? I såfall: Tror du att ditt bloggande förändrats då?
Det beror på hur mitt liv ser ut. Men om bloggning är så på tapeten som det är idag tror jag nog att jag fortsätter. Det är en bra källa för att hitta information om saker man är intresserad av.

21. Tror du att bloggarna har (eller kommer att ha) någon inverkan på vår kultur, eller är de en grupp människor som mest påverkar varandra?
Svårt. Men det kan jag nog tro.

22. Avslutningsvis 1: Kan du sammanfatta kort vad ditt bloggskrivande har betytt för dig?
Det har väl inte betytt något speciellt. Men som sagt, man kan få en inspiration i olika änmen och det är ju altid trevligt!

23. Avslutningsvis 2: Kan du sammanfatta kort vad bloggläsandet har betytt för dig?
Det är väl det roliga med att blogga. Men läser, kommenterar, utbyter information. Kort sagt.

24. Nämn 3 bloggare som du vill ska svara på enkäten.

Sofie, Vexy och Anjélica och är någon mer som vill, så vill jag att Du också svarar!

Ha det fint kära ni!


Kommentarer
Postat av: Jessica Anshagen

Ja de tre senaste helgerna har varit toppen bra ! :D Det mår man extra bra av.

Hoppas du får en trevlig vecka du med :)
Kram

2008-04-28 @ 14:29:00
URL: http://www.jessi.se
Postat av: sosso

Hehe neeej måste jag göra den där :P
Okej då, ska göra den sen ^^
Kramkram

2008-04-28 @ 15:45:42
URL: http://zuzu.blogg.se
Postat av: Anjélica

Såja:) Skojj, min första utmaning^^

2008-04-28 @ 17:53:33
URL: http://anjelicab.blogg.se
Postat av: EgoElin

Haha, jag läste igenom mina första månaders bloggande en dag när jag hade trååkit..å herregud alltså..dä va nästan piinsamt :D

2008-05-07 @ 19:13:43
URL: http://egoelin.blogg.se/

Lämna gärna en kommentar här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0